۱۴۰۲.۱۱.۰۶

رئیس حوزه هنری استان یزد سوم بهمن ماه در نشست خبری جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» گفت: قطعاً مواجهه چند بعدی که با صهیونیست نیازمند قواعد و ادبیات مخصوص خود است لذا معتقدیم سرود در واقع جریان رجز این مواجهه محسوب می‎شود

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، حسام سالکی رئیس حوزه هنری استان یزد در این نشست خبری بیان کرد: جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با محوریت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان یزدی که از طلاییه‌داران ایرانی مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده است، اواخر بهمن ماه به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: رونمایی پوستر و اعلام فراخوان برگزاری جشنواره به صورت استانی ۱۴ تیر همزمان با سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان انجام شد ولی به دنبال جریان «طوفان الاقصی»، موضوعات دیگری به محورهای جشنواره اضافه شد و با اعلام مجدد فراخوان، برگزاری جشنواره به صورت ملی در دستور کار قرار گرفت.

سالکی «نابودی اسرائیل»، «سرداران مواجهه با اسرائیل»، «پیشرفت صنایع موشکی»، «راه قدس از کربلا می‎گذرد» و «اربعین و آزادی قدس» را به عنوان موضوعات جشنواره معرفی کرد و افزود: آثار ارسالی در بخش‌های تولید اثر، اجرای زنده و تولید نماهنگ دریافت شده و خوشبختانه استقبال خوبی را از این جشنواره از سراسر کشور شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به مواجهه تمدنی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه و مبارزه چند بعدی که با صهیونیست در حال رخ دادن است، گفت: قطعاً این مواجهه نیازمند قواعد و ادبیات مخصوص خود است لذا معتقدیم سرود در واقع جریان رجز این مواجهه محسوب می‎شود و به دلیل مخاطبان و افراد درگیر تولید سرود، به نوعی شاهد یک مواجهه نسلی هستیم.

رئیس حوزه هنری استان همچنین ابراز امیدواری کرد: با استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره در یزد، در سالهای آینده شاهد برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی باشیم.

احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به راه‌اندازی دفتر سرود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال گذشته، گفت: امسال جشنواره سرود فجر نیز از ذیل جشنواره موسیقی جدا و با استقبال خوبی روبه‎‌رو شده است و از یزد نیز یک گروه سرود از دبیرستان شهید صدوقی یزد در جشنواره امسال شرکت دارد. 

جشنواره ملی سرود به سوی قدس جریان رجز مواجهه با صهیونیست است

مدیر کل ارشاد اسلامی استان همچنین به استقبال از جشنواره پرداخت و اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری جشنواره و اختتامیه آن، جایگاه پایتختی یزد در سرود کشور بیشتر نمایان شود و بتوانیم این استان را به پایگاهی در این حوزه تبدیل کنیم.

مصطفی زارع زاده رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به اهمیت سرود، گفت: رهبر معظم انقلاب سرود را به هوای تازه تشبیه کردند چرا که هوای تازه همواره باعث رفتن هوای کثیف، ایجاد نشاط، تاثیرگذاری در حرکت و جهت‌دهی و استفاده از ظرفیت‌های گرانبها برای گسترش ارزش‌های معرفتی و معنوی و اثرگذارترین و استثنایی‌ترین اقدامات فرهنگی است.

وی به توصیه‌های معظم‌له در این باره نیز اشاره کرد و از اینکه جشنواره سرود بتواند فرهنگ‌ساز اهمیت آزادی قدس باشد، ابراز امیدواری کرد.

ابوالفضل کرمانی نسب دبیر این جشنواره نیز در این نشست، تاکید کرد: یزد بیشترین فراوانی گروه‎های سرود دارای اثر و فعال را به عنوان مراکز تربیتی فرهنگی در اختیار دارد و بیشترین سرانه تولید نسبت به شعرای ترانه‌سرایی استان را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha